Content Strategie ontwikkelen

Content marketing is niet meer weg te denken uit het jargon van de moderne marketeer. Er wordt inmiddels zoveel content gemaakt dat het een zware klus is om op te vallen met je blog, ePaper of video. Bedrijven die inzetten op content marketing maar geen duidelijke content strategie hebben, zien dat hun content wel gelezen wordt maar dat het niet leidt tot meer leads en omzet.

Onderzoek toont aan dat marketeers die hun content strategie op papier zetten meer succes hebben met content marketing dan hun collega’s die dat niet doen. Hoe dat komt?

  • Ze hebben duidelijke doelen die verder gaan dan het creëren en publiceren van content
  • Hun content maakt onderdeel uit van een consistent, merkondersteunend verhaal.
  • Het is voor de lezer duidelijk wat de volgende stap, het volgende hoofdstuk in het verhaal is.
  • Hun KPIs hebben een duidelijke link naar de bedrijfsdoelstellingen.

Wil je je content marketing naar een hoger niveau brengen en omzet in plaats van clicks en downloads genereren? Neem contact met me op om samen een content strategie te ontwikkelen.