Hi, ik ben Saskia van Nieuwenhuizen. Online marketing consultant en eigenaar van Scribl.
Scribl is ontstaan uit mijn passie voor digital marketing. In 2011 ontdekte ik de kracht van content marketing en marketing automation terwijl ik me als koper van een marketing automation tool bewust werd van mijn eigen buyer journey.
De relevante content die ik door de partijen op de short list kreeg aangereikt hielpen mij het concept van marketing automation en content marketing te verkopen aan de CCO. Uiteindelijk hield ik er een nieuwe rol aan over.
Voor mij is dat de kracht van content marketing. Dat je je lezers zodanig kunt helpen dat ze succes hebben, of dat nu op persoonlijk of zakelijk vlak is.
Ik heb me de afgelopen jaren voornamelijk bezig gehouden met lead generatie voor B2B organisaties. Als global content & program manager bij een softwarebedrijf (Quintiq) implementeerde ik in 2011 Marketo, ontwikkelde de content strategie, bouwde zelf nurture flows en campagnes in Marketo en stuurde een groeiend team van copywriters en marketing automation specialisten aan. Door lead nurturing kunnen we buyer journey’s ondersteunen die maanden tot jaren duren en sales inzicht bieden in de online activiteiten van hun leads en opportunities.
Als digital marketing manager van een financiële dienstverlener (Graydon) ontwikkelde ik in 2015 (met het team) een nieuwe, klantgedreven en voor SEO geoptimaliseerde website. We verdubbelden het organisch verkeer naar de website. Door de ontwikkeling van een nieuwe content strategie en de implementatie van Marketo konden we uit dat extra verkeer ook meer kwalitatieve sales leads genereren en de sales pipeline vullen.
De nieuwe website ontwikkelden we agile, met de Scrum methodiek. We vertaalden de klantbehoefte (intern en extern) naar user stories, creëerden een enorm backlog en werkten samen met de developer in sprints naar de go-live (op tijd, binnen budget). Het agile werken binnen het marketing team was een verademing – meer focus, meer structuur zonder een gedetailleerd jaarplan te maken, minder ad-hoc activiteiten, meer output.
Als online marketing consultant hou ik me vooral bezig met
- SEO optimalisatie
- Content strategie en content creatie
- Buyer persona’s maken
- Marketing automation
- Lead nurturing
- Agile marketing
Neem contact met me op als je meer wilt halen uit je digitale marketing