SEO Content

Om te schrijven voor zoekmachines is het niet nodig om SEO content vol te proppen met zoekwoorden. Sterker nog, een overmatig gebruik van zoekwoorden werkt inmiddels averechts. Google algoritmes zijn slim genoeg om dergelijke trucs om beter te ranken te doorzien.

Belangrijker is dat we een goede keuze maken voor de zoekwoorden waarop we schrijven. Een hoog zoekvolume betekent ook vaak een hoge concurrentie. Een goed SEO content plan geeft inzicht in de kansen om hoog te ranken voor relevante zoekwoorden. Op basis van die inzichten worden prioriteiten gesteld voor content creatie en website optimalisatie.

SEO copywriting

SEO copywriting is een pragmatische oefening. Hoewel voorop staat dat een tekst leuk en goed geschreven moet zijn, is het doel van de tekst hier leidend: beter vindbaar zijn in Google.

Schrijven voor SEO is voor copywriters niet moeilijk als ze goed gebriefd worden. Vooral in de headers is het gebruik van relevante zoekwoorden belangrijk. Copywriters zullen hun creativiteit soms dus wat in moeten tomen om de SEO waarde van content te verhogen.

In een SEO content plan geven we voor elke pagina concrete instructies hoe zoekwoorden kunnen worden toegepast. Denk hierbij aan blogs, diensten- of productpagina’s, maar ook aan specifieke SEO content pagina’s.

SEO meta tags

Voor elke webpagina kunnen meta tags worden ingesteld. Vulde men vroeger nog een hele rits aan keywords in, tegenwoordig voegt alleen de meta description nog wat toe. Dit is de tekst die getoond wordt onder de link op een resultatenpagina. De optimale lengte van een meta description verandert nog wel eens. We houden 155 karakters aan voor de meta descriptions die we aanleveren.

SEO blog

Een blog is een veelgebruikte methode om organisch verkeer naar websites te genereren. Voor titels van SEO blogs gebruiken we vaak letterlijk keyword longtails – zoekopdrachten van 3 of meer woorden. De volumes van longtails zijn vaak veel lager, maar de bezoeker die je ermee naar je website trekt heeft een specifiekere vraag en is meestal relevanter.

Hoewel SEO blogs een duidelijk doel dienen is het belangrijk om ook blogs te schrijven over onderwerpen waar wellicht nog niet, of niet veel op gezocht wordt, maar waar je wel een sterke visie op hebt. De balans tussen SEO en thought leadership blogs houden je blog interessant. Ook voor de lezer die al verder is in haar buyer journey.   

Een SEO content plan maken?

Wil je nieuwe SEO content creëren of bestaande pagina’s optimaliseren? Neem contact op of bel 0345 577 331 om de mogelijkheden te bespreken