De concurrentie op organisch verkeer vanuit Google is moordend. Je concurreert op belangrijke keywords vaak met partijen die je niet eens als concurrent beschouwt. Als freelance SEO specialist helpen we organisaties op relevante zoekwoorden hoger in Google te komen. Daarbij is het van belang om eerst in kaart te brengen hoe je website technisch presteert, waar qua zoekwoorden de kansen liggen en wat de concurrentie doet. Pas daarna gaan we content optimaliseren, nieuwe content maken en een link building plan ontwikkelen.
Zoekwoorden analyse
Samen met marketing en sales bepaalt de SEO specialist het startpunt voor de zoekwoorden analyse op basis van een mindmap sessie. Tijdens zo’n sessie krijgen we per product of dienst een helder beeld wat het precies inhoudt en wat de toegevoegde waarde is voor de klant. Daarna voeren we op basis van de zoekwoordplanner of andere beschikbare tools een zoekwoorden analyse uit.
Een zoekwoorden analyse geeft inzicht in de zoektermen die prospects gebruiken terwijl ze informatie vergaren. Vaak zijn dit niet de vaktermen die op de website veel gebruikt worden. Een helder overzicht van de meest gebruikte of meest relevante zoekwoorden helpt om de volgende stappen in het proces richting de organisatie te onderbouwen.
SEO check
Dat het belangrijk is op je website de juiste zoekwoorden te gebruiken is al lang geen geheim meer. Maar door je SEO focus op zoekwoorden te richten raken andere belangrijke factoren op de achtergrond. Bijvoorbeeld:
- hoeveelheid direct verkeer
- time on site
- bounce rate
- linking domains / backlinks
- website security
- mobiele versie van de website
- gebruik van headers in de style sheet
De SEO expert reviewt met een SEO check je website op deze aspecten zodat we eventuele barrières voor een hoge positie in Google kunnen oplossen.
SEO content plan
Als helder is waar de doelgroep naar zoekt en dat de website SEO technisch in orde is maakt de seo specialist op basis van de zoekwoorden analyse een concreet SEO content plan. Hierin wordt aangegeven welke pagina’s kunnen worden gemaakt, inclusief pagina type (bijvoorbeeld blog of dienstenpagina), URL structuur, headers en meta informatie. Werk je al met vaste copywriters dan brieft de seo specialist de copywriter voordat met schrijven gestart wordt.
Linkbuilding plan
Op basis van de SEO check geeft de SEO specialist in het linkbuilding plan aanbevelingen voor het verkrijgen van backlinks. Backlinks zijn belangrijk voor de page authority en domain authority van je website. De kwaliteit van de links is daarbij net zo belangrijk als het aantal backlinks.
Freelance SEO specialist inhuren?
Meer weten hoe een SEO expert je kan helpen met je ranking in Google? Neem contact op via het formulier of neem telefonisch contact op via 0345-577 331